Halaman

Sabtu

PERKEMBANGAN PAGAR

Perkebangan pembinaan pagar














 

Pagar hadapan telah siap dibina namun pagar bahagian tepi sebelah kanan masih lagi belum selesai disiapkan oleh yang lama. Tukang sebelum proses pembinaan rumah. Namanya Pak Harun. Duit dah banyak dibayar  namun progresnya masih tak berjalan. Dahlah tiang pagar yang di"return" belum mendapat bayaran. Sehingga pembinaan rumah aku hampir siap, beliau tak pernah bertanya khabar biarpun seringkali berjumpa. Tak tahulah apa nak jadi dengan pagar aku nin ...

Akibat dengan pagar aku yang tak siap ni... banyak barang-barang aku dikebas. Pertamanya, dua tudung lubang septik telah dicuri otrang. Keduanya pulak selang dua hari selepas kecurian yang pertama. Stor aku yang telah dipindahkan de dalam rumah menggunakan ruang tandas bilik utma aku telah dikopek oleh penyamun.... Dua mesin yang aku baru beli untuk kegunaan aku membina loteng rumah telah hilang. Gergaji pemotong dan mesin pengetam telah dikebasnya. Jenama Borch. Lebih kurang RM830 kesemuanya...



Si penyamun telah teringgal Kad Pelanggan dalam stor.  Aku cuba rujuk ke hospital namun tiada maklum balas dan seterusnya aku serahkan kepada seorang anggota polis di Dungun... sehingga kini tiada perkembangan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TQVM